با سلام و احترام
برای دریافت جزوهی آموزشی خبرنویسی بر روی لینک زیر کلیک نمائید.
در جلسه هم اندیشی پرسش مهر ریاست محترم جمهور عنوان شد:
نجات آب بهترین هدیه به نسلهای آینده است
خبرگزاری پانا: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در جمع مسئولین دستگاههای اجرایی استان گفت: اهتمام در رفع بحران و نجات آب در واقع بهترین هدیه برای نسلهای آینده است.
به گزارش خبرگزاری پانا: مدیر کل آموزش و پرورش اردبیل با اشاره به برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات پرسش مهر ریاست محترم جمهوری، اظهار داشت: اختصاص چنین سوالی به بحران آب، در واقع نشانگر اهمیت موضوع در کشور است و این مطلب، گویای رسالت خطیر جامعه میباشد.
صابر سپهری در ادامه تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم افکار و اندیشههای ریاست محترم جمهوری را به نسلهای آینده انتقال دهیم، باید به فرهنگسازی در باب بحران آب ورود پیدا کنیم.
سپهری با یادآوری خطر بحران آب در کشور اذعان داشت: برای نهادینه کردن فرهنگ مصرف بهینه آب در جامعه و آرامش بخشیدن به نگاههای نگران نسلهای آینده بایستی از پتانسیلهای تمام دستگاههای اجرایی در این زمینه استفاده کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات آموزش و پرورش استان در بحث فرهنگ سازی مصرف بهینه آب در مدارس و همچنین برنامههای ستاد برنامهریزی فراخوان پرسش مهر اشاره کرده و پیشنهاد داد همایش بزرگی با عنوان: «ایست! آب نیست» با همکاری تمامی دستگاههای اجرایی استان برگزار گردد.
شفیع شفیعی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل نیز گفت: توجه به بحران آب امروزه به عنوان یک مساله اجتماعی در جهان مبدل شده است.
وی با اشاره به جایگاه آب در زندگی افراد و چرخهی اقتصاد و توسعه، اظهار داشت: مبارزه با بحران آب یک مسئولیت اجتماعی است که بر عهده افراد جامعه و خانواده هاست.
شفیعی پرسش مهر را بهانه ای برای فرهنگ سازی جهت مقابله با بحران آب دانست و گفت: این مسئولیت اجتماعی باید به دانش آموزان و خانوادههای آن ها انتقال پیدا بکند.
وی اظهار داشت: فرهنگ مصرف بهینه آب در کشور و بخصوص در استان با مشکل روبروست واصلاح این فرهنگ عزم ملی را میطلبد.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، از پیشنهاد برگزاری همایش استانی در رابطه با پرسش مهر استقبال کرده و بیان داشت: کمیته علمی و اجرایی در آموزش و پرورش تشکیل شود و همه دستگاهها برای اجرای هر چه بهتر این همایش آموزش و پرورش را یاری رسانند.
گفتنی است: این جلسه با حضور نمایندگان دستگاههای اجرایی از جمله ادارات آب و فاضلاب شهری، روستایی و منطقه ای اردبیل، جهاد کشاورزی ، محیط زیست و شهرداری، در محل استانداری اردبیل برگزار شد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل در جلسه پرسش مهر:
استفاده بهینه از آب، باید به عنوان فرهنگ عمومی در کشور گسترش یابد
خبرگزاری پانا: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در جلسه کمیته اجرایی پرسش مهر 15 گفت: استفاده بهینه از آب، بایستی به عنوان یک فرهنگ عمومی در کشور گسترش پیدا کند و این مهم وظیفه آموزش و پرورش را دو چندان میکند.
به گزارش خبرگزاری پانا، مدیرکل آموزش و پرورش استان ضمن بیان اهمیت و جایگاه آب در زندگی انسان بر لزوم توجه و فرهنگسازی جهت مصرف بهینه آب این مایه حیاتی، تاکید داشته و سوال ریاست محترم جمهوری در قالب پرسش مهر را نشان از حساسیت مسئولین به این موضوع دانست و افزود: همه بخشهای آموزش و پرورش بایستی جهت برگزاری شایسته این مسابقات وارد عمل شوند.
صابر سپهری در ادامه افزود: یکی از شاخصهای ارزیابی عملکرد ادارات آموزش و پرورش از سوی وزارت، برگزاری شایسته پرسش مهر در نظر گرفته شده و همکاران استان، نواحی و مناطق بایستی به شکل جدی و دقیق این مسابقات را برگزار نمایند.
وی بیان داشت: نبایستی به اجرای صرف این مسابقات اکتفا کرد، بلکه این مسابقات باید به صورت عینی نمود پیدا کرده و دانش آموزان عملاً نسبت به صرفهجویی در مصرف آب قدم های جدی بردارند.
مصطفی کافی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز، ضمن بیان اهمیت فعالیتهای فرهنگی در بین دانش آموزان، به تشریح دستورالعمل پرسش مهر 15 پرداخته و ضرورت هماهنگی و همکاری کلیه عوامل و دستگاههای اجرایی استان در راستای اجرای مطلوب پرسش مهر ریاست جمهوری را یادآور شد.
در ادامه کافی معاون پرورشی و فرهنگی توضیحاتی را در خصوص تبلیغات فراخوان پرسش مهر سالجاری بیان داشته بر اهمیت اجرای همایشهای منطقهای استانی و طرح موضوع در جلسات مدیران مدارس و مناطق اشاره داشت. وی همچنین انتظارات وزارت متبوع را از استانها در خصوص چگونگی اطلاعرسانی و اجرای این دوره از مسابقات بیان نموده و از سایر واحدهای اداری خواستار مساعدت و همکاری مناسب جهت اجرای مسابقه گردید. نورزاد رئیس اداره فرهنگی و هنری نیز ضمن بیان گزارش مختصری از دوره گذشته مسابقات، اقدامات و راهکارهای فراخوان سال جاری را بیان نمود.
توسط سازمان دانش آموزی استان اردبیل صورت گرفت:
آزمون و مصاحبه دانشآموزان اردبیلی برای اعزام به عمره مفرده برگزار گردید
خبرگزاری پانا: در پی استقبال خوب دانشآموزان استان، آزمون و مصاحبه تخصصی عمرهی دانشآموزی برگزار گردید.
به گزارش خبرگزاری پانا، در پی استقبال خوب دانشآموزان اردبیلی جهت اعزام به عمره مفرده و سهمیه محدود استان، انتخاب افراد داوطلب از طریق آزمون و مصاحبه صورت گرفت. بر این اساس 108 نفر از دانش آموزان واجد شرایط اعزام به سفر عمره، در دو حوزه اردبیل و پارسآباد حضور یافته و ضمن پاسخگویی به سئوالات در جلسه مصاحبه اختصاصی عمره حضور یافتند.
منابع آزمون توسط سازمان دانش آموزی مرکز تعیین و سوالات چهارجوابی پس از طرح، به حوزههای امتحانی منتقل شد تا داوطلبان متقاضی اعزام به عمره در شرایطی عادلانه، رقابتی دوستانه و معنوی را تجربه نمایند.
در ابتدای جلسات برگزاری آزمون و مصاحبه ناقل، رابط عمره استان توضیحاتی را درخصوص ثبت نام، انتخاب و اعزام متقاضیان بیان نموده و گفت: سی و چهار نفر از دانشآموزان با کسب حداکثر نمره برای اعزام به عمره انتخاب میشوند. وی در ادامه ضمن اشاره به اهداف عمرهی دانشآموزی، تصریح کرد: اشتغال به تحصیل در مدارس روزانه، حداقل معدل کل 15 و مشرف نشدن به عمره دانش آموزی طی سالهای گذشته از جمله شرایط اعزام دانش آموزان است.
امام جمعه اردبیل:
حج و عمره فرصتی برای بهرهمندی از فیوضات معنوی عبودیت و حقیقت بندگی است.
خبرگزاری پانا: حجتالاسلام و المسلمین دکتر سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در اردبیل، در دیدار با معتمرین دانشآموزی استان: حج و عمره فرصتی برای بهرهمندی از فیوضات معنوی عبودیت و حقیقت بندگی است.
به گزارش خبرگزاری پانا، حجتالاسلام و المسلمین دکتر سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در اردبیل، در دیدار با معتمرین دانشآموزی استان که در دفتر امام جمعه برگزار شد، اظهار داشت: نگرش توحیدی به مساله حج و مناسک آن میتواند نجاتبخش انسان در دنیا و آخرت باشد. وی با اشاره به وظایف دانشآموزان عمرهگزار در بهرهگیری از این سفر معنوی، اسرار و معارف حج و عمره را مورد اشاره قرار داده و از زائران خواست جهت استفاده از فیوضات این سفر معنوی با مطالعه، تحقیق و آگاهی بیشتر قبل از سفر خود را مهیای حضور در سرزمین وحی نمایند.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر عاملی با تاکید بر اینکه، سطحینگری زائران و انجام بیتفکر و بیتعقل مناسک عمره، شایسته دانشآموزان نمیباشد، افزود زائران ضمن توجه به احکام عمره بایستی نگرش ویژهای به این سفر معنوی داشته باشند.
نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت وهابیت علیه شیعیان اظهار داشت: وهابیون دانش آموزان را نمایندگان شیعه و انقلاب اسلامی ایران میدانند، از این رو مبادا در دورانی که در کشور عربستان به سر میبرید، کاری کنید که وهابیت از رفتار شما سوء استفاده کند.
امام جمعه اردبیل با اشاره به اینکه وهابیون شیعیان را نماینده امام جعفر صادق(ع) میدانند، گفت: در حقیقت حج و عمره از ابتدا تا انتها نمود ولایت و امامت است. وی در ادامه به برخی از شبهات وهابیت پرداخته و پاسخهای لازم را ارائه نمود.
همچنین در ابتدای برنامه حسین عنبرینژاد، مدیر دانشآموزی استان اردبیل در سخنانی با بیان اینکه 50 زائر عمرهی دانشآموزی روز هفتم اسفند ماه از این استان عازم خانه خدا میشوند، اظهار داشت: امسال تعداد ثبت نام کنندگان اولیه عمرهی دانشآموزی در استان حدود 280 نفر بود، که با آزمون و مصاحبه و اخذ مدارک از این تعداد جمع حاضر از بین نخبگان قرآنی، فرهنگی و هنری و تشکلهای دانشآموزی انتخاب گردیدهاند.
دانشآموزان عمرهگزار در خاتمه نماز مغرب و عشا را به امامت حجت الاسلام و المسلمین عاملی اقامه نمودند.
برای دانلود جزوه آموزشی آشنایی با عکاسی بر روی لینک زیر کلیک نمایید.
هنوز میشنوم هق هق صدایت را
صدای آن نفس درد آشنایت را
نبردهاند ز خاطر، نه آسمان، نه زمین
هنوز بغض نفسگیر نالههایت را
هنوز هم شب و ماه و ستاره میگردند
به کوچه کوچهی تاریخ، ردّ پایت را
هنوز هم سحر و نخل و چاه، دلتنگاند
شمیم عطر دلانگیز ربّنایت را
شنیدهاند در انبوه بیخیالیها
تمام چفت در خانهها صدایت را
کدام کوچه در این شهر خواب ماند و ندید
به دوش خستهی تو کیسهی غذایت را
تو کیستی که ندیدهست هیچ مخلوقی
نه ابتدایت را و نه انتهایت را
تو ناشناسترین آیهای که دست خدا
فراتر از ابدیت نهاد پایت را
تو آن نماز پذیرفتهای به درگه دوست
که ناامید نکردی ز خود گدایت را
کدام قلّهی سرکش به سجده سر ننهاد
شکوه جذبهی پیچیده در ردایت را
در این غروب مه آلود بیخدایی و کفر
بپاش بر تن سرد زمین، دعایت را
بیا کمیل بخوان تا دمی دهم پرواز
کبوتر دل سرگشته در هوایت را
در این همیشه که پابند توست هستی من
به عالمی ندهم عشق بیفنایت را
چه قدر واژه که آوردم و ندانستم
زبان ندارم از این بیشتر ثنایت را
شاعر: عباس شاهزیدی(خروش)
رسول خدا صلى الله علیه و آله:
براى هر چیزى زکاتى است و زکات بدنها روزه است
حلول ماه مبارک رمضان مبارک باد
سوم شعبان، ولادت فرخنده مهتر جوانان بهشت و آموزگار شهادت،
حضرت حسین بن علی علیه السلام
مبارک و خجسته باد.
سکان زمین و آسمان است علی
سلطان همه جهانیان است علی
گلواژهی منشق از علی اعلاست
سرچشمهی فیض بیکران است علی
میلاد مظهر علم، عزت، عدالت، سخاوت و شجاعت، اسدالله الغالب، علی بن ابیطالب(ع)،
مبارک باد.
جهان پرشتاب در حال تحول و حرکت به سوی توسعه یافتگی است. آموزش مهارتهای شهروندی و افزایش توان رویارویی با مسائل و مشکلات جامعه از اهمیت بیشتری نسبت به آموزش مواد خام برخوردار شده است به نحوی که به نوآوری، خلاقیت، تحلیل و استنباط و نیز پرورش شخصیت مستقل و توانمند که از قدرت تفکر، دقت و واقعنگری در مسائل مختلف علمی و اجتماعی برخوردار باشد توجه خاصی میشود. برعکس به رشد کمی سواد که تنها اعتبار مدارک علمی را خدشهدار و به جایگاه سواد در ذهن جامعه لطمه میزند، به عنوان ملاک توسعه یافتگی و پیشرفت نگریسته نمیشود.
هر جامعهای برای پیشرفت و بهبود زندگی افرادش به پرورش انسانهایی با شخصیت مستقل، توانا، خلاق و آموزشهای کاربردی نیاز دارد. دوره پیشدبستانی و دبستانی میتواند بهترین زمان برای پرورش و آماده کردن فکر و ذهن انسانهای یک جامعه باشد. به نحوی که خمیر مایه شخصیتی آنها بهتدریج و به نرمی از عواطف و احساسات به سوی قالببندی عقلمدار هدایت شود. چگونگی آموزش در این مرحله بسیار حساس است. تنها افراد تعلیم دیده و با انگیزه میتوانند عهدهدار این مسئولیت شوند.
یعنی کسانی که معتقد باشند که شکوفایی استعدادهای بالقوه دانشآموزان از طریق تعاملات آنها با هم و با معلم خود حاصل میشود. زیرا به نظر میرسد از حرف شنوی مطلق و منفعلانه، انسانی با جسارت علمی و توان تجزیه و تحلیل مسائل که میاندیشد و اندوختههایش را با اطمینان بیان میکند پرورش نمییابد. بهویژه اگر با ورود به دبستان فعالیت و تحرک کودک سرکوب یا مورد بیتوجهی قرار گیرد، ممکن است تعادل رفتاری و یا روند یادگیری او دچار اختلال شود. چون تا قبل از ورود به مدرسه با بازیهای متنوع، زندگی کردن را نیز میآموخت. ولی اکنون در محیط جدید و شرایط تحمیلی و سختگیرانه مجبور میشود روی صندلی بنشیند.
ادامه مطلب ...
دل خورشید محک داشت؟ نداشت!
یا به او آینه شک داشت؟ نداشت!
آسمانی که فلک میبخشید احتیاجی به فدک داشت؟ نداشت!
غیر دیوار و در و آوارش، شانهی وحی کمک داشت؟ نداشت!
مردم شهر به هم میگفتند در این خانه ترک داشت؟ نداشت!
شب شد و آینهی ماه شکست! دست این مرد نمک داشت؟ نداشت!
تو بپرس از دل پرخون غمت! چهرهی یاس کتک داشت؟ نداشت! نداشت! نداشت! ...