گزارش اختتامیه نوزدهمین دوره مسابقات اذان دانش آموزان پسر سراسر

 

مراسم با شکوه اختتامیه نوزدهمین دوره مسابقات اذان دانش آموزان پسر سراسر کشور با حضور نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، رییس دارالقرآن کشور، میهمانان وزارتی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل، مدیران ارشد کشوری و استانی، روسای نواحی 1و2 اردبیل، کارشناسان اداره کل، دانش آموزان و سرپرستان شرکت کننده در این مسابقات، اساتید قرآن در سالن ولایت سپاه حضرت عباس (ع) برگزار گردید.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده در این آیین با قدردانی از همکاری و هماهنگی دستگاه‌های مختلف استان به ویژه اهتمام و جدیت استاندار اردبیل در طرح چنین ایده و موضوعی، اظهار داشت: جشنواره اذان از سال آینده به صورت بین‌المللی و با حضور مؤذنان کشورهای اسلامی در اردبیل برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در ادامه اظهار داشت: اذان با لفظ جلاله «الله» طلوع می‌کند و با همان لفظ نیز جاودانه می‌ماند، اذان سرود جادوانه دین اسلام در ترویج شعایر و ایجاد فضای معنوی در جامعه است و هدف ما از برگزاری این جشنواره نشر و ترویج اذان و نماز در بین آحاد جامعه، تحکیم باورها و شعایر دینی، ایجاد فضای معنوی در جامعه و ایجاد رقابتی سالم و ارزشمند در فعالیت‌های مذهبی است.

وی یادآور شد: این جشنواره در سه بخش اذان‌گویی، مقالات و بخش اذان دانش‌آموزی برگزار شد، در بخش اذان دو گروه سنی پایین و بالای 16 سال با لحن عربی و سبک فارسی بیات ترک شاهد یک رقابت خوب در سطح کشور بودیم که داوران کشوری نیز این مسابقه را داوری و ارزیابی کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل افزود: در مرحله اول داوری تمامی آثار ارسال‌ شده در سی‌دی و کاست مورد توجه قرار گرفت و در مرحله بعدی نیز 30 نفر از افراد منتخب با هم رقابت کردند و در پایان این بخش از 15 برگزیده کشوری تجلیل شد، در مرحله دوم نیز که شامل مقالات بود در موضوعات مختلف تاریخی، معنوی و تربیتی علمی و اجتماعی اذان، شاهد ارسال آثاری فاخر و ارزشمند بودیم که مورد ارزیابی و دقت نظر قرار گرفت.

وی اظهار داشت: از 350 اثر ارسالی به جشنواره 20 اثر در بخش اذان‌گویی و مقاله مورد تقدیر قرار گرفت که 15 اثر در بخش اذان‌گویی و پنج اثر در بخش مقاله بوده است.

ستوده با قدردانی از همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل در مهیا کردن فضای برگزاری سه روزه نوزدهمین دوره مسابقات اذان دانش‌آموزی کشور گفت: از سه ماه پیش برنامه‌ریزی‌های دقیق برای برگزاری مطلوب این جشنواره انجام شد که شایسته است از همه مجموعه یاری‌گر در برگزاری مناسب این جشنواره نظیر فرهنگ و ارشاد، آموزش و پرورش، ستاد اقامه نماز، کانون مساجد، معاونت فرهنگی ورزشی شهرداری و کانون مناجات قدردانی شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل از نصب تندیس رحیم موذن‌زاده در یکی از میادین شهر اردبیل خبر داد و گفت: این تندیس با پایه 13 متری در یکی از میادین اردبیل نصب خواهد شد و با تعبیه تراشه داخل آن در موقع اذان اقدام به پخش اذان در سه نوبت وقت شرعی به صورت اتوماتیک خواهد کرد.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در ادامه این آیین ، اذان را یکی از شعارهای مهم اسلام و در بردارنده اساسی ترین پایه های اعتقادی مسلمانان ذکر کرد و گفت: اذان سر دادن سرود الهی برای معرفی امت اسلام است.

کلام الله صفری افزود: اذان در طول حیات اسلام، مهمترین نماد اعلام موجودیت اسلام در مقابل کفر و شرک بوده و کارکرد آن همیشگی و دائمی است.

وی در ادامه طی گزارشی از برنامه های اجرا شده در نوزدهمین دوره مسابقات اذان دانش آموزان پسر سراسر کشور در استان، گفت:  234 دانش آموز در قالب 99 دانش آموز موذن در راهنمایی،132 دانش آموز موذن در متوسطه و پیش دانشگاهی و 3 دانش آموز از کشور جمهوری آذربایجان در این مسابقات شرکت داشتند که این مسابقه در دو بخش کتبی و اذان گویی برگزار گردید، بخش کتبی این مسابقات از کتاب 1و2 "پنجره ای به سوی زیبایی" انجام شد.

در اختتامیه این دوره از مسابقات فرهنگی و معنوی در نهایت از 234 نفر شرکت کننده در بخش کتبی و اذان گویی، از هر پایه 5 نفر و در مجموع 30 دانش آموز شرکت کننده به عنوان برگزیدگان نوزدهمین دوره مسابقات اذان دانش آموزان سراسر کشور انتخاب و معرفی شدند که با تقدیم لوح سپاس، تندیس و جوایزی از آنان تجلیل گردید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد