آشنایی با آقای علیپور خیر مدرسه ساز اردبیل

علیپور 

آقای حسنعلی علیپور متولد سال 1317 در روستای دیجویجین اردبیل می باشد. ایشان با تحمل انواع سختی ها و مصائب تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در قراء همجوار دیجویجین و شهرستان اردبیل به اتمام رسانده و زمانی که پایشان به عنوان تاجر فرش فروش به کشور آلمان باز شد اندوخته هایشان را از ابتدای امر صرف احداث مسجد، درمانگاه و یک مدرسه در زادگاهشان(روستای دیجویجین) و سپس با تعمیم مدرسه سازی به کلیه مناطق دور دست استان نمودند. به طوری که هم اکنون تعداد مدارس احداثی این خیر عزیز و ارجمند از 75 باب مدرسه فزونی یافته که سایر مستحدثه های عام المنفعه شان مزید بر علت می باشد(ایشان به نیت 72 شهید کربلا 72 باب آموزشگاه، در قالب 269 کلاس، احداث نموده اند). آنچه که آدمی را به شور و اشک شوق وا می دارد زندگی فعلی این انسان بزرگوار می باشد عجب اینکه  می گوید: هر چه داشتم صرف مدرسه سازی نمودم زمانی اهالی کشور آلمان به خودروی تحت اختیار اینجانب رشک می بردند. هم اکنون به مقصدم در هر جایی با اتوبوس مسافرت می کنم؛ و جالب اینکه خانه مسکونی خود را نیز وقف مدرسه سازی نموده و سند ثبتی آن را به نام سازمان توسعه و تجهیز مدارس انتقال داده است.

این خیر مدرسه ساز نشان خورشید خیران کشور را از دست رئیس جمهور دریافت کرده است. او خورشیدی است در آسمان خیّران و ستاره ای است در ظلمت که نورش نور علم و معرفت است و در دیداری که در تابستان 1385 در مدرسه احداثی روستای شایق با چهره ایی بشّاش  و با زبانی بسیار نرم و مهربان اظهار نمود که: من وصیت کرده ام بعد از مردنم مزارم را در جلوی درب ورودی یکی از مدرسه هایی که خودم ساخته ام در محروم ترین روستای استان اردبیل بسازند تا بچه های صاف و لطیف روستا که من خیلی دوستشان دارم از روی سنگ قبر من وارد مدرسه شده و علم بیاموزند این برای من یک خواست قلبی است.

این خیر مدرسه ساز اردبیلی از چندی پیش به دلیل سکته مغزی در بیمارستانی در اردبیل بستری است که برای سلامتی وی دانش آموزان اردبیل مراسم دعا برگزار کردند، و جا دارد برای شفای عاجل ایشان و تمام مریضان دعا کنیم(آمین یا رب العالمین).

نظرات 1 + ارسال نظر
VpnServ Team 1389/04/03 ساعت 15:17 http://www.vpnserv.biz

با سلام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد